niedziela, 28 lutego 2016

Przepis na słodką przekąskę - chlebek bananowy z żurawiną i suszonymi śliwkami

Chodził mi po głowie już od dawna! Tyle o nim słyszałam...
Chlebek bananowy z żurawiną i suszonymi śliwkami


Zdradzę wam coś! Nie wiem, czy wiecie, ale marny ze mnie piekarz. Mogę gotować, ale wypieki nigdy nie były moją mocną stroną, dlatego postanowiłam to w końcu zmienić! Wzięłam najprostszy przepis, jaki znalazłam w internecie i zmodyfikowałam go według własnego uznania. Pierwszy krokiem było zmniejszenie ilości cukru o ponad połowę, bo przecież banany są już słodkie same w sobie, a poza tym co za dużo to niezdrowo, prawda? Mimo to chlebek wyszedł tak bajecznie słodziutki, że następnym razem dodam cukru jeszcze mniej!


                            Składniki:
  • banany 300g (3 szt) *najlepiej dojarzałe
  • mąką pszenna 200g (1 i 1/2 szklanki)
  • olej rzepakowy 60g (1/3 szklanki)
  • cukier 60g (1/3 szklanki)
  • cukier wanilinowy 10g (1 łyżka)
  • soda 5g (1 łyżeczka)
  • sól ok. 3g (szczypta)
  • jajo 65g (1 szt)
  • suszona żurawina 75g
  • suszone śliwki 75g
  •                           wiórki kokosowe 25g 

                  Sposób przyrządzenia:

1. Wszystkie sypkie składniki (oprócz dodatków) zmieszać z olejem i jajem.
2. Banany rozgnieść na gładko i dodać do masy.


3. Masę porządnie wymieszać. Dodać żurawinę, pokrojone na mniejsze kawałki śliwki i (opcjonalnie) wiórki kokosowe.


4. Formę wyłożyć papierem do pieczenia i równomiernie rozłożyć masę.


5. Piec przez ok. 55 minut w 180 stopniach. 

SMACZNEGO :)

Chlebek smakuje wyśmienicie zarówno z masłem orzechowym, dżemem, owocami jak i bez dodatków. Taka przekąska do źródło błonnika, potasu, a nawet wapnia i magnezu, ale również cukrów prostych - o tym należy pamiętać. Żeby podnieść wartość odżywczą, można byłoby użyć mąki razowej, ale akurat nie miałam jej w domu. Jedna porcja (ok. 60g) to 170 kcal. W moim menu pewnie pojawi się jeszcze niejeden raz.


Kontakt: fitmiracle.blog@gmail.com

5 komentarzy:

  1. Kolejny raz trafiam na przepis na chlebek bananowy, a ja (nie wiedzieć czemu) jeszcze go nigdy nie upiekłam... Pora to zmienić! Wersja z żurawiną mnie przekonuje! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mniaaam :) widzę, że już chyba tylko ja go jeszcze nie robiłam! Muszę w końcu spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Musi być pyszne! Muszę w końcu zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda pysznie, muszę koniecznie zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam chlebek bananowy, ale nie dodaję cukru, bo dla mnie banany są wystarczająco słodkie ;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...