środa, 26 listopada 2014

O tym, jak wygląda moja dieta. Przykładowy jadłospis na 1800 kcal

Dzisiaj szybka odpowiedź na wasze pytania odnośnie mojej aktualnej diety. Teoretycznie jadłospisy w granicach 1800 kcal dla osoby o moich wymiarach zahaczają o redukcję, ale wyprzedzając hejty, zaznaczam: nie wiem, co to głód, a moja waga nie spada, więc wszystko jest tak jak być powinno. Mimo treningów taki pułap kalorii jest dla mnie neutralny. Pamiętajcie, tabele, wykresy i wzory to jedno, a indywidualność każdego organizmu to drugie.

Dzisiejsz jadłospis bez uwzględnienia posiłku przed- i potreningowego.
Rozkład BTW 25/35/40.

Zasady, którymi się kieruję:
- białko 1,8-2g/kg masy ciała, węglowodany ok. 3g/kg masy ciała, tłuszcze nie mniej niż 1g/1kg masy ciała
- podaż kalorii NIGDY mniejszy niż moje PPM (zazwyczaj PPM + 300-400 kcal)
- idealny posiłek = białko + węglowodany złożone + tłuszcze
- warzywo lub owoc do każdego posiłku
- kasza jaglana jest królową wszystkich kasz



12 komentarzy:

  1. Z czystej ciekawości, jakie wychodzi danie nr 3? W sensie mieszasz to, dusisz czy jak? Czy wszystkie składniki osobno? Bo zaintrygował mnie zestaw składników: szpinak, pomidor, kasza,.... Chętnie bym zobaczyła jak to wygląda ;-) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kaszę przygotowuję z różnymi przyprawami, siekany szpinak mieszam na patelni z jajkiem (konsystencja przypomina coś na kształt jajecznicy), a pomidor zwyczajnie kroję :) Nic specjalnego.

      Usuń
  2. Podziwiam za taką dyscyplinę. :) Ja niestety jem sporo słodyczy (jestem uzależniona, serio), co zupełnie rujnuje nie tylko bilans kaloryczny, ale i dietę ogólnie... Rzucałam "nałóg" wiele razy, kilka lat temu udało mi się nie jeść słodyczy przez miesiąc (czułam się świetnie i nagle zyskałam mnóstwo dodatkowych kalorii do wykorzystania), ale teraz zupełnie mi nie idzie. Myślałam, że aktywność fizyczna zmotywuje mnie do niejedzenia słodyczy (bo często człowiekowi szkoda zaprzepaścić podejmowanego trudu) - ale niestety, ruch wręcz powoduje, że mam ochotę jeść znacznie więcej - nie tylko slodyczy - niż zazwyczaj.
    Dobrze, że u Ciebie są efekty pracy. :) Powodzenia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem coś na temat uzależnienia od słodyczy. Kiedyś też miałem taki problem ale udało mi się z tego wyjść. Dziś za słodycze służą mi pewne alternatywne produkty takie jak np. 100% masło migdałowe albo odżywka białkowa. Nauczyłem się też piec dietetyczne słodkości. Zarówno o tym jak udało mi się przestać jeść słodkie oraz o przepisach pisze czasem u siebie i zapraszam :) http://www.fitness-food.pl/blog/2013/jak-przestac-jesc-slodycze/

      Usuń
  3. bardzo fajnie wygląda ten jadłospis :) sama swego czasu podobnie jadałam :)

    http://pretty-perfection.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Śniadanie bardzo dobre. Sporo kalorii na dobry start dnia, a płatki owsiane robią swoje ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. jak widać dieta może też być smaczna, bardzo lubię większość produktów, które używasz

    OdpowiedzUsuń
  6. moje śniadanie wygląda niemal identycznie :)
    nie dodaję tylko siemienia lnianego :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Twoje posiłki są niemal idealne :) gratuluję.

    OdpowiedzUsuń
  8. Rzeczywiście dieta wygląda całkiem zachęcająco, choć na pewno okupiłaś to sporymi wyrzeczeniami... ;) Świetnie zebrane Twoje najważniejsze zasady (na końcu), warto je wdrożyć! Poradzicie może jakieś dobre jadłospisy na oczyszczenie organizmu i odżywienie organizmu? Przyszła jesień, więc trochę energii się przyda... Podsuniecie jakieś dobre diety alternatywne? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Coś takiego jak oczyszczenie organizmu nie do końca istnieje. Co do odżywienia... hmm, po prostu jedz dużo warzyw i owoców z naciskiem na różnorodność - wtedy prawdopodobnie dostarczysz organizmowi wszystkich ważnych witamin i mikroelementów :) Co do odporności, na pewno witamina C, kwasy Omega 3. Bardziej szczegółowe informacje to temat na dłuższą rozmowę - zapraszam na priv :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...