poniedziałek, 22 września 2014

Z sympatii do Simsów... Chili con carne



Zainspirowana postem na jednym z fitblogów, które obserwuję, zaczęłam przeszukiwać internet w pogoni za szczegółowymi informacjami dotyczącymi potrawy jaką jest chili con carne. Kto grał w Simsy, ten na pewno ją kojarzy, nawet jeśli nigdy nie miał za wiele do czynienia z kuchnią meksykańską. Ze wszystkich przepisów jakie udało mi się odnaleźć, wyciągnęłam to co spodobało mi się najbardziej i zabrałam się do gotowania.


 Składniki:
- papryka czerwona i zielona
- kukurydza
- cebula i czosnek
- pomidory z puszki
- czerwona fasola
- olej rzepakowy
- mięso mielone
- tabasco
- oregano, papryka, pieprz, sól



Przygotowanie:
Posiekany czosnek i pokrojoną cebulę razem z przyprawami (oregano, pieprz, papryka) szklimy na oleju. Dodajemy mięso, odrobinę je solimy i smażymy aż zmieni kolor. Następnie dolewamy pomidory (razem z zalewą) i tabasco według uznania. Dorzucamy kukurydzę. Gotujemy całość przez ok. 20 minut. Dodajemy pokrojoną w kostkę paprykę i gotujemy jeszcze przez ok. 5 minut. Na koniec dokładamy odsączoną fasolę i gotujemy przez ostatnie 5 minut.  

Gotowe :) 
Chili con carne można jeść np. z ryżem lub nawet bez dodatków.


Uwielbiam ostre smaki, dlatego od razu zakochałam się w tej potrawie. Jest niezwykle prosta w przygotowaniu, co bez wątpienia jest jej atutem. Bardzo polecam!

PS. Post edytowany. Posłuchałam waszych rad i nieco udoskonaliłam swoje chili ;)

http://facebook.com/fitmiracle

13 komentarzy:

  1. Ooojej, dziękuję za ten przepis. Wygląda trochę jak... sałatka :P Ale wypróbuję! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha rzeczywiście, ma w sobie coś z sałatki :D

      Usuń
  2. Dla mnie troszeczkę za sypkie/suche jak na chili con carne, ale wygląda apetycznie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z zalewy z pomidorów zrobił się fajny sos, ale nie uchwyciłam go na zdjęciu. Fakt faktem... mimo jego obecności całość jest dosyć sypka. Nie wiem, dlaczego :D

      Usuń
  3. Uwielbiam Simsy! ;P i całe życie zastanawiałam się co to jest Chili Con Carne :P

    OdpowiedzUsuń
  4. A dodałaś te pomidory z puszki?
    Bo wg mnie takie meksykańskie danie powinno mieć konsystencję sosu, a tutaj sama twierdzisz, że sałatka :)
    Jestem wege i do ryżu robię potrawkę z czerwonej fasoli, pieczarek, papryki, cebuli, czosnku i przecieru pomidorowego. Doprawiam również w stylu a'la mexicano :D też smaczne :)
    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że dodałam :) Teraz tak myślę, że być może proporcje były nieodpowiednie. No cóż... następnym razem popróbuję inaczej :D

      Usuń
  5. Kupujesz może Women's Health Polska?

    OdpowiedzUsuń
  6. Mnia. Uwielbiam kuchnię meksykańską! Najbardziej smakuje mi burritos z własnego garnka :P

    OdpowiedzUsuń
  7. To danie, które na pewno wypróbuję :) Wygląda i musi smakować świetnie.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...