piątek, 8 sierpnia 2014

Cytaty z prywatnego pamiętnika panny Grey cz. III; walcząc zwyciężysz

Wiele osób zarzuca mi niepoprawny optymizm. Fakt, zawsze staram się odnaleźć dobre strony w każdej sytuacji i wolę zakładać, że będzie dobrze zamiast martwić się na zapas, ale mimo wszystko myślę, że nazywanie mnie przesadną optymistką to działanie trochę na wyrost. Ja po prostu jestem ogromną fanką afirmacji!

Afirmacja (łac. affirmatio) – w psychologii zdania wpływające na poziom samoakceptacji. Afirmować siebie to stymulować rozwój osobisty, poprzez akceptację siebie. Afirmacja polega zazwyczaj na powtarzaniu pozytywnych twierdzeń na temat własnej osoby, co ma prowadzić do identyfikacji z ich treścią. Afirmacja wykorzystuje mechanizm autosugestii i medytacji w celu wzmacniania poczucia akceptacji u osoby ją stosującej. źródło: wikipedia


Afirmacja sprawia, że mam więcej energii do działania, nie boję się podejmować wyzwań, a porażki, które przecież zdarzają się każdemu, są dla mnie lekcjami na przyszłość, a nie kulami u nogi. Kłam­stwo pow­tarz­ne ty­siąc ra­zy sta­je się prawdą - powiedział Josef Goebbels i właśnie w ten sposób działa afirmacja. Pomyśl, jak chcesz osiągnąć cokolwiek, nie wierząc w to, że faktycznie możesz tego dokonać? Mierz siły na zamiary (nie mylić z nie porywaj się z motyką na słońce!) i postaw sobie ambitne cele. Afirmacja pomoże ci w ich osiągnięciu! 

* * *

"Nigdy więcej nie ocenię kogoś przy pierwszym spotkaniu i to tylko i wyłącznie na podstawie pierwszego wrażenia. Jeśli coś ma przypisane numer jeden i stoi na pierwszej pozycji, nie znaczy to jednocześnie, że jest nieomylne i najlepsze. Jeden to tylko cyfra, jak każda inna. Zwycięzcą może być równie dobrze ktoś z numerem drugim, jak i z trzydziestym czwartym, czy pięćdziesiątym siódmym. Zwycięstwo to pojęcie względne. Zupełnie, jak piękno i perfekcja." (23 lutego 2012)

"Nie mam pozwolenia na odpoczynek, bo chwila, która trwa nigdy się nie powtórzy. Muszę wykorzystać ją w całości."
(6 lutego 2012)

"Mogłabym się załamać. Mogłam odpuścić sfrustrowana. Mogłabym, ale tego nie zrobię, bo po co? Będę próbować osiągnąć cel tak długo aż mi się uda i nieważne, czy to będzie jeszcze w to lato czy dopiero za rok. Wygram, bo to jest to czym się na co dzień zajmuję." (22 czerwca 2013)

"Ja zawsze mam czas, nigdzie się nie śpieszę i uważam, że jeśli problem rzeczywiście nie zaistniał, to nie ma się czym martwić, bo jak mam poradzić sobie z czymś, czego aktualnie jeszcze nie ma?" (14 czerwca 2013)

"Użalanie się nad sobą nic nie da. Tak samo jak wyłączenie telefonu i zaszycie się w domu - teraz to wiem. Wczoraj udawałam, że na jeden dzień wysiadłam z karuzeli życia. Myślałam, że wyjdzie mi to na dobre, ale przecież czas się tak naprawdę nie zatrzymał, a ja po prostu straciłam cenne 24 godziny ze swojej młodości i tym samym zakopałam się jeszcze głębiej w fekaliach rzeczywistości. Kompletnie bez sensu. Zamiast tego trzeba było po prostu DZIAŁAĆ." (14 marca 2014)

"A ja potrzebuję inspiracji. Widzę ją wszędzie, gdy chcę ją zobaczyć." (24 lutego 2014)

* * *

"Wygram, bo to jest to czym się na co dzień zajmuję." Brzmi arogancko? Być może, ale o to właśnie chodzi! Jeśli brakuje ci pewności siebie, po prostu udawaj, że wcale tak nie jest. Zaufaj mi, afirmacja działa cuda.



9 komentarzy:

  1. Genialnie piszesz, jestem ciekawa, jak wygląda pozostała część Twojego pamiętnika. W ogóle cytaty bardzo motywujące :) Niestety na mnie takie cytaty nie działają, jeżeli chcę się zmotywować to tylko i wyłącznie własną wolą, muszę znaleźć w sobie siłę, a nie w czyichś słowach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mówisz, że cytaty motywujące, a potem że Cię nie motywują :D trochę się wyklucza, ale mimo wszystko dzięki za te słowa :)

      Usuń
    2. Motywujące zapewne dla tych, których to motywuje. Moje problemy z wysłowieniem się i uzewnętrznieniem moich myśli :P

      Usuń
  2. To czego chcesz, na 100% się spełni bo się nie obijasz, widać to ;p
    Natomiast jestem bardzo szczęśliwa, że Goebbelsowi plany jednak nie do końca wypaliły!

    OdpowiedzUsuń
  3. Mnie takie cytaty motywują . :D Jeśli ktoś chce motywacji to ją znajdzie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Znalazłam wczoraj Twój blog i tak powolutku sobie czytam. 2014 już prawie przerobiony! <3
    Bardzo mi się podoba ilość motywacji, wszystkie porady i wskazówki. A do tego ładne zdjęcia i optymizm! Dziękuję za Twojego bloga! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zawsze podkreślam, że są sytuacje bez wyjścia, ale lepiej próbować wejść przez dziurkę od klucza niż się poddać. ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Też staram się znajdować pozytywne aspekty różnych sytuacji :) Nawet jeśli coś co mnie spotyka jest nieprzyjemne i krzywdzące, zawsze później okazuje się być bardzo dobrą lekcją. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam twoje cytaty :) Możesz dodawać częściej :D

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...