piątek, 13 czerwca 2014

Przyśpiesz swój metabolizm - moje sposoby

Istotą zrzucania zbędnych kilogramów jest utrzymywanie ujemnego bilansu kalorycznego i wysokiego tempa przemiany materii. Osobiście uważam, że najlepszym motorem dla metabolizmu jest intensywny trening, ale poza nim warto stosować jeszcze kilka bardzo prostych trików, które na pewno wzmogą jego działanie. 

METABOLIZM – całokształt reakcji chemicznych i związanych z nimi przemian energii zachodzących w żywych komórkach, stanowiący podstawę wszelkich zjawisk biologicznych. 
źródło: wikipedia

  1. WODA - koniecznie niegazowana, a im więcej tym lepiej. 1,5l dziennie to moje absolutne minimum. Jeśli organizm jest odwodniony, zwalniają wszelkie zachodzące w nim procesy.
  2. ZIELONA HERBATA - bez niej nie wyobrażam sobie śniadania. Podobno picie 3-4 filiżanek zielonej herbaty pozwala spalić o 50 kalorii więcej każdego dnia.
  3. KAWA - wszyscy wiedzą, że nie należy przesadzać z kofeiną i ja się z tym absolutnie zgadzam, ale nie widzę nic złego w jednej zwykłej czarnej kawie dziennie. Taka dawka nie zaszkodzi, a przyśpieszy metabolizm. Co innego, jeśli mowa o kawach rozpuszczalnych - tych stanowczo nie polecam.
  4. ŚNIADANIE - najważniejszy posiłek dnia! Bez niego ani rusz. Ważne, by dostarczyło nam sporej dawki węglowodanów złożonych i błonnika. 
  5. MASA MIĘŚNIOWA - im większa masa mięśniowa, tym więcej spalamy kalorii (kilogram tkanki mięśniowej potrzebuje o wiele więcej kalorii, by utrzymać się przy życiu niż kilogram tłuszczu). Dlatego nie zapominam o treningu siłowym. 
  6. CYNAMON - moja ulubiona przyprawa. Pomaga oczyszczać organizm z toksyn, ma właściwości bakteriobójcze oraz jest źródłem żelaza.  

Ponadto warto pamiętać o utrzymywaniu równego odstępu czasu (ok. 3h) między posiłkami i pełnowartościowym białku, które jest niezbędne w diecie każdego człowieka.
 



14 komentarzy:

  1. Jeszcze, jedzenie zimnych posiłków pomaga :) Organizm potrzebuje więcej energii na trawienie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Cynamon... Od kilku dni mam na niego wielką fazę :) Może brakuje mi żelaza właśnie...? :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie tylko cynamon ale wiele innych przypraw korzennych :) Jednak muszę przynać że cynamonu używam najwięcej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też i dlatego tylko on pojawił się w tym zestawieniu :)

      Usuń
  4. uwielbiam zieloną herbate . Rano jednak przygotowuje ją w inny sposób. Wybieram odmiane matcha i łącze ze spenionym mlekiem. Otrzymujemy wtedy pyszne late z zielonej herbaty :) polecam

    OdpowiedzUsuń
  5. Wszystkie podstawowe kwestie w jednym miejscu:)

    Z przypraw polecam też wszystkie rozgrzewające np. chilli,pieprz,paprykę:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja już chyba jestem uzależniona od cynamonu... :O A ostatnio gdzieś w tv mówili, że on ma jakąś substancję trującą... Ale to chyba w nadmiarze.

    OdpowiedzUsuń
  7. u mnie woda to podstawa : ) aż się sama zdziwiłam, jak mój organizm zareagował, jak zaczęłam pić jej odpowiednie ilości : )

    OdpowiedzUsuń
  8. cynamon cudnie zabija paskudny smak owsianki, huehuehue. zielona herbata love, ale powiem szczerze, że nic mnie nie obrzydza bardziej niż prawdziwa kawa, akceptuję tylko zbożową lub taką z automatu xd yerba mate rlz :D:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "paskudny smak owsianki"? "nic nie obrzydza bardziej niż prawdziwa kawa"? wow, ten komentarz mnie skrzywdził :D akurat napisałaś o dwóch moich miłościach smakowych :P

      Usuń
    2. dla mnie owsianka jest coool ;) ale nie mogę jej jeść z powodu glutenu, bo nie wiem co z tym owsem... ;)
      a kawa ta prawdziwa ma fajny aromat ;)

      Usuń
  9. cynamon uwielbiam :D dodalabym jeszcze kurkumę, imbir, chilli <3

    OdpowiedzUsuń
  10. Zieloną herbatę mogę pić hektolitrami. Właściwie wszystko prócz kawy bardzo mi pasuje :) I jeszcze odpowiednia porcja snu, żeby nie zaburzyć rytmu dobowego i heeeeyaaah! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. i jeszcze cytrusy i omega 3 (czyli rybki) i imbir... ciesze sie ze kolejna osoba ma swiadomosc ze istnienie miesni nie czyni z kobiet cyborgow a jedynie cialo ujedrnia i wplywa na lepsza przemiane materii.. jasne jest ze organizm musi kazdy kilogram miesnia odzywic i dotlenic na co potrzebuje energii... ;) Love it <3
    u mnie tez dzis nowosci - wpadaj <3

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...