wtorek, 27 maja 2014

Recenzja: "FitMind. Schudnij bez diet" Klaudia Pingot i Aleksandra Buchholz

Dzięki uprzejmości internetowej księgarni Helion, miałam w ostatnim czasie okazję przeczytać świetną książkę, która doskonale wpisuje się w filozofię mojego życia. Czytałam, czytałam i praktycznie ani na moment nie przestawałam kiwać głową potwierdzająco. Nieraz przy kartkowaniu kolejnych stron przebiegło mi przez myśl, że gdybym kiedykolwiek napisała książkę o zdrowym trybie życia, treścią byłaby ona dokładnie taka jak FitMind. Schudnij bez diet. No cóż, ale autorki już mnie ubiegły! Jak widać, Klaudia Pingot i Aleksandra Buchholz muszą być kimś na kształt moich pokrewnych dusz ;)


Pierwsze, co rzuca się w oczy to oczywiście okładka. Przykro mówić, ale nie powaliła mnie. Muszę nawet stwierdzić, że jest dosyć nietrafiona. Smutna kobieta w dziwnej pozycji i jakby tego było mało - ten wstrętny motyw mózgu. O co chodzi? Według mnie cała ta kompozycja kompletnie nie pokrywa się z tym, o czym możemy przeczytać w środku. Na całe szczęście nie okładka jest istotna, a treść!

Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak znaczące jest życie w harmonii z samym sobą i co najważniejsze - jak tego dokonać; jeśli potrzebujesz chwili oddechu, bo czujesz, że wpadasz w paranoję kalorii i kilogramów; jeśli poszukujesz nowych inspiracji; jeśli chcesz coś zmienić, ale nie wiesz jak się do tego zabrać... 
ta książka jest dla ciebie!

FitMind. Schudnij bez diet to 256 stron wypełnionych wszelakimi radami, pomysłami, a przede wszystkim praktycznymi wiadomościami, które pomagają zrozumieć pewne mechanizmy zachodzące w naszym ciele, jak i zależności, które składają się na zdrowy tryb życia. Pod koniec rozdziałów znajdują się ciekawe ćwiczenia, które po pierwsze uświadamiają nam wiele istotnych kwestii, ale i pomagają wdrożyć nowe nawyki. Książka napisana jest przystępnym językiem, dlatego czyta się ją nadzwyczaj lekko i z wielką przyjemnością. Co jakiś czas pojawiają się też posty z bloga dziewczyny o imieniu Basia, która w dosyć humorystyczny sposób opowiada nam swoją historię. Jestem pewna, że każda z was będzie w stanie się w jakimś stopniu z nią utożsamić!

Książkę z całego serca polecam!



15 komentarzy:

  1. Haha, nie beż przyczyny mówi się, że nie powinno się oceniac książki po okładce :) - choć to i szersza przenośnia.

    A ja czekam aż w sprzedaży znów będzie książka "beztroskie jedzenie" bo tez jestem zdania, że dieta czy zdrowe odżywianie to przede wszystkim stan umysłu i mam nadzieję, że autor zaprezentował jakieś ciekawe badania i strategie. Jeśli rzeczywiście tak będzie, to też je kiedyś opiszę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wydaje się ciekawa, może kiedyś uda mi się przeczytać ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Widziałam kilka pozytywnych opinii o niej więc chyba warto zerknąć:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja tam bez takich książek itp. zrobiłam własna diete, trening i w 3 miesiace mam ponad 10kg mniej ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie napisałam, że tego typu nazwijmy to - materiały pomocnicze, są absolutnie niezbędne do osiągnięcia sukcesu.

      Usuń
  5. Ciekawa właśnie jestem tej pozycji.

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytałam, czytałam, ale jakoś nie mogłam doczytać jej do końca.

    OdpowiedzUsuń
  7. Trochę nie mam zaufania do takich pozycji...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydaja mi się być naciąganiem. Nikt nie lubi diet, a tu nagle "schudnij bez diet" - WOW! A tam jakiś magiczny sposób który zadziałał raz na kimś :)

      Usuń
    2. Ja całe życie jestem na diecie. Dieta odchudzająca, zbilansowana, była też raz na masę... I uwielbiam to. Jeśli ktoś nie lubi być na diecie to znaczy, że źle się za nią zabiera :D Ale to taki tam mój subiektywny wniosek na marginesie.

      Ogólnie masz rację i muszę się z Tobą zgodzić. Ale jeśli chodzi akurat o tę książkę, nie ma tu żadnej ściemy. Nie ma w niej przepisu na dietę cud, mimo że tytuł jest nieco sugerujący :)

      Usuń
  8. zastanawialam sie wlasnie nad ta ksiazka;) Ale wybralam inne :) Moze jednak do niej wroce;):)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...