wtorek, 15 kwietnia 2014

Szybki trening brzucha na piłce gimnastycznej według Savannah

W ostatnim czasie do mojej skromnej kolekcji fitnessowych zabawek dołączyła piłka gimnastyczna. Zakochałam się w niej niemal natychmiastowo! Dzięki niej zwykłe, oklepane ćwiczenia nabrały całkiem nowego charakteru. Świetne przełamanie treningowej rutyny.

Od razu zabrałam się za układanie nowych zestawów z jej użyciem. Na pierwszy ogień poszły mięśnie brzucha.


Trening wygląda niewinnie, ale na ten moment jest dla mnie absolutnie wystarczający. Nie będę ukrywać, że brzuch to niestety moja najsłabsza partia mięśni. Cóż... do czasu ;)

1. Rolowanie

Najlepsze ćwiczenie z piłką EVER! Dolna część brzucha dostaje nieźle w kość, a i ramionom się nie odpuszcza (utrzymują ciało w równowadze, więc wykonują dosyć ciężką pracę).

O czym pamiętać: kręgosłup powinien być prostą linią, więc nie uginamy szyi, kolana przyciągamy do klatki piersiowej, ale tym samym nie siadamy z tyłkiem na piłce, utrzymujemy biodra w powietrzu.


2. Brzuszki

Brzuszki zna każdy, mało kto lubi. Ja zdecydowanie zaliczam się do hejterów ze względu na to, że w moich oczach jest to ćwiczenie po prostu oklepane i obklejone grubą warstwą nudy. Sprawa ma się zupełnie inaczej, jeśli coś tak cholernie pospolitego wzbogacę o piłkę gimnastyczną. Na pierwszy rzut oka zmiana niewielka, niby ruch ciągle ten sam, ale jednak dzieje się magia i z hejtera zmieniam się w miłośnika. Brzuszki na piłce to jest to!

O czym pamiętać: łopatki ściągnięte, łokcie na zewnątrz, nie zaokrąglamy pleców, udajemy, że między brodą a klatką piersiową trzymamy niewielką piłeczkę i pilnujemy, by nie uginać szyi.


3. Plank

O niezawodności wszelkich planków można rozwodzić się bardzo długo. Nie znam nikogo, kto nie poleciłby tego ćwiczenia. W tej pozycji angażujemy mnóstwo mięśni ze szczególnym uwzględnieniem brzucha. Jeśli tak jak ja, zdążyłeś się już znudzić zwykłym plankowaniem, wypróbuj wersję z użyciem piłki. Wygląda niepozornie, ale to tylko złudzenie.

O czym pamiętać: ciało jest jedną, prostą linią, nie wypychamy bioder ani do góry, ani co gorsza w dół, nie uginamy szyi.



źródła zdjęć:
http://www.fit.pl/cwiczeniadlaciebie/w-domu/brzuch-8211;-cwiczenia-z-pilka-fitball,219,1,0.html
http://www.hellozdrowie.pl/ruch/cwiczenia-na-pilce/strona/6
http://www.actimed.com.pl/cwiczenia-na-brzuch-z-pilka.html




11 komentarzy:

  1. Ja kupując swoją piłkę również włączyłam powyższe propozycje które uwielbiam:) Jednak plan robię tak: http://workout-polska.pl/images/workout/trening/PLANK/plank77.JPG

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje mięśnie przy takiej wersji deski o wiele mniej pracują, ale to pewnie kwestia indywidualna :)

      Usuń
  2. mam piłkę od 2 tygodni i ani razu jej nie użylam jeszcze

    OdpowiedzUsuń
  3. nie mam piłki, ale planki bardzo lubię - przeróżne, chyba najlepsze ćwiczenie na brzuch, no i krzyżowi łatwiej w tej pozycji :)

    OdpowiedzUsuń
  4. uwielbiam trening z wykorzystaniem piłki

    OdpowiedzUsuń
  5. wbrew pozorom nie jest to takie łatwe, to co jest zaprezentowane na tych obrazkach:)

    OdpowiedzUsuń
  6. doskonały pomysł na urozmaicenie treningu :)

    OdpowiedzUsuń
  7. ta kobieta na tych zdjęciach to Ty? świetnie wyglądasz :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, nie :) to nie ja. Na dole zamieściłam źródła zdjęć. Ale co prawda to prawda - dziewczyna świetnie wygląda :)

      Usuń
  8. O właśnie czegoś takiego szukałam, przyda mi się, o plecki moje nie są w najlepszym stanie

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...