wtorek, 6 sierpnia 2013

Piękno zdrowego trybu życia

Kartka z wygórowanymi celami na ten miesiąc (poziom ich trudności przypomina mi, że nie ma czasu na obijanie się i wymówki, a poza tym wyznaję zasadę "celuj w księżyc, bo nawet jeśli nie trafisz, będziesz między gwiazdami") umieszczona na tablicy korkowej, na którą spoglądam mimowolnie tysiące razy dziennie, okazała się strzałem w dziesiątkę. Obok niej widnieje pytanie, które stało się sierpniowym mottem: jak wiele można osiągnąć w czasie jednego miesiąca? Razem tworzą duet, który utrzymuje moją motywację na najwyższym poziomie.

(c) Savannah Grey

Za każdym razem, kiedy z ledwością łapię oddech podczas ciężkiego treningu, pytam sama siebie, "czemu ja sobie to robię? Chyba oszalałam!" i zaczynam się śmiać. Na pierwszy rzut oka nie ma nic fajnego w niemal codziennym wylewaniu siódmych potów i umieraniu ze zmęczenia. Przecież znacznie przyjemniej byłoby usiąść przed telewizorem z paczką czipsów, prawda? No, właśnie nie do końca.

Zaczyna się od niewielkich zmian, jednak w szybkim tempie dopada nas niedosyt i chcemy zwyczajnie więcej. Pokonywanie własnych słabości jest uzależniające. Z każdym dniem apetyt na (kolejne) sukcesy rośnie. Ciągła rywalizacja z samym sobą i podejmowanie coraz bardziej wymagających wyzwań sprawia, że stajemy się silniejsi zarówno fizycznie, jak i psychicznie. Znika strach przed nowymi doświadczeniami, a w jego miejscu pojawia się wielka ochota na czerpanie z życia pełnymi garściami. W końcu słowo niemożliwe przestaje istnieć w naszym słowniku. Żyć zdrowo i aktywnie znaczy przebywać poza swoją strefą komfortu, a wszyscy wiemy, że to właśnie tam dzieją się niesamowite rzeczy.

Zdrowy tryb życia to najprostszy i najpiękniejszy przepis na czyste szczęście. Aktywność fizyczna utrzymuje nas w dobrej kondycji, dzięki czemu mamy więcej energii, rośnie nasza pewność siebie, potreningowe endorfiny dbają o to, by uśmiech nie schodził nam z twarzy, a zdrowa żywność uzupełnia cały efekt właściwym odżywieniem organizmu.


Bycie FIT sprawiło, że przeszłam mentalną metamorfozę:
  • Początki: chcę schudnąć 8 kg w tydzień i być niemożliwie chuda
  • Teraz: chcę być w stanie zwyciężyć w Igrzyskach Śmierci i podnieść hipopotama
To trochę tak z przymrużeniem oka, ale doskonale streszcza zaistniałe zmiany.

Nie jestem w stanie sobie wyobrazić, że kiedykolwiek mogłabym zrezygnować z takiego stylu życia.

(c) Savannah Grey

12 komentarzy:

  1. Też tak miałam. I choć teraz też chcę zrzucić parę kilo to moim głównym celem jest bycie fit przez resztę życia.

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetnie to ujęłaś:)

    Jesteś inspirującą osobą,takich ludzi tu trzeba:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Tak, bardzo lubię twój blog za wpisy motywacyjne! Pozdrawiam ;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jesteś strasznie inspirującą osobą! Dobrze, ze trafiłam na Twojego bloga, bo z moim słomianym zapałem właśnie takich osób mi trzeba:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pięknie napisane :) Wiesz, może to dziwne, bo choć nie tracę na wadze to też zaczynam dążyć do lepszej kondycji, niż do tracenia na wadze. I wcale mi to nie przeszkadza.
    Bardzo lubię Twojego bloga i choć rzadko komentuje to na prawdę często czytam :*

    OdpowiedzUsuń
  6. Wszystko jest możliwe ważne to aby chcieć ! pozdrawiam :P

    OdpowiedzUsuń
  7. Meritum sprawy i metamorfozy człowieka prawdziwie fit :) Gratulacje, oby tak dalej a zajdziesz daleko psychicznie i fizycznie

    OdpowiedzUsuń
  8. Co trafię na Twojego bloga, to zawsze mam większą motywację!

    OdpowiedzUsuń
  9. Dla mnie to już swego rodzaju uzależnienie :D

    OdpowiedzUsuń
  10. jak się zacznie to potem ciężko przestać- mam to samo :)

    Pozdrawiam,
    Fit
    ______________________________
    www.fashionbyfit.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Jak dobrze, że trafiłam na taką osobę jak Ty! W tym momencie, gdy tylko pojawia się chwilka zwątpienia, zerkając właśnie tu dostaję tego kopa, a wtedy nachodzi mnie myśl 'nie możesz zaprzepaścic, tego co już masz!' - Dziękuję Ci bardzo! Proszę o jeszcze większą dawkę! Pozdrawiam Pola <3

    polaprisme.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. najgorsze to usiasc przed TV z paczka chipsow

    :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...