sobota, 13 lipca 2013

Cztery kroki do tradycyjnej pompki

Tradycyjna pompka to jedno z ćwiczeń, które sprawiają nam największy problem. Wiele z nas nie jest w stanie wykonać nawet pięciu powtórzeń. To sprawia, że z góry jesteśmy bardzo negatywnie nastawione, dlatego omijamy pompki szerokim łukiem i często w ogóle nie włączamy ich do naszego treningu. Tak wcale być nie musi!

Jeśli tradycyjna pompka na ten moment jest poza twoim zasięgiem z powodu zbyt słabych ramion, nic straconego. Mięśnie można przecież wzmocnić i to w bardzo prosty i przyjemny sposób. Pomogą ci w tym poniższe modyfikacje pompek. Gify ustawione są według skali trudności.
Zacznij od pompek przy ścianie, a gdy po kilku treningach poczujesz, że ten wariant stał się już dla ciebie zbyt prosty, przejdź do następnego. Po jakimś czasie dojdziesz do ostatniego kroku, jakim jest tradycyjna pompka, twoje ramiona będą silniejsze i ładniej wymodelowane, a ty będziesz pękać z dumy :).
Przekonaj się sama!

Ja też zawsze należałam do osób, które nie pałają szczególną sympatią do pompek ze względu na to, że okolice dziesięciu powtórzeń były moim absolutnym maksem możliwości i przez to uważałam, że to ćwiczenie zwyczajnie nie jest dla mnie. W marcu postanowiłam rzucić sobie wyzwanie, które okazało się świetną przygodą i motywacją na przyszłość. Przebrnęłam od 0 do 50 pompek w 10 dni i od tamtej pory pompki nie są mi już straszne.

Naprawdę zachęcam, bo radość z pokonywania własnych słabości jest niesamowitym źródłem pozytywnej energii. Poza tym pompki to przecież bardzo dobre ćwiczenie na ramiona i klatkę piersiową (a nawet mięśnie brzucha).

źródło gifów: fitanne.tumblr.com

22 komentarze:

  1. ja nie lubię damskich pompek... strasznie mnie kolana po nich bolą ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to pewnie zle je trzymasz, mnie noigdy nie bola :)

      Usuń
  2. Dobry pomysł:)

    Pompki rzeczywiście są bardzo dobre dlatego fajnie że wrzuciłaś sposoby ich wykonywania:)

    OdpowiedzUsuń
  3. kiedyś robiłam jedną nie pelną męską pompkę, dziś robię spokojnie 13pompek. Wszystko dzięki Insanity :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zawsze uczenie się pompek zaczynałam od najtrudniejszej wersji i nigdy nie udało mi się zrobić ani jednej. Dziś zaczynam naukę przy ścianie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja mam problem z pompkami ze względu na poważne złamanie ręki, jakie miałam kilka lat temu :( Od tego czasu moja prawa ręka nie jest już tak silna, jak powinna być :(

    OdpowiedzUsuń
  6. super notka, akurat dla mnie, bo od zawsze mam z pompkami problem :P

    OdpowiedzUsuń
  7. ja do niedawna nie byłam w stanie wykonać ani jednej męskiej pompki :) Ale ostatnio sporo ćwiczyłam mięśnie rąk i uznałam spróbuję - zrobiłam chyba 5 czy 6 oszalalałam z radości :D
    Teraz chcę jeszcze więcej !

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny post! Bardzo przydatny. Na dobrą sprawę nie jestem w stanie wykonać porządnie ani jednej pompki, ale dzięki Twoim radom wezmę się w końcu za te ćwiczenie i kto wie, może jeszcze zostanie moim ulubionym :) Dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  9. fajne dla początkujących :)

    mniam!

    Pozdrawiam,
    Fit
    ______________________________
    www.fashionbyfit.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam pompki, te męskie, robię je w różnych modyfikacjach :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Już dawno czegoś takiego szukałam dobrze, że obserwuje twojego bloga.
    Bardzo pomocne kiedyś umiałam już zrobić 20 pod rząd, ale moja ręka po skręceniu nie chciała współpracować i zrezygnowałam na dwa miesiące i po tym nie mogłam zrobić już ani jednej :c teraz mam nową szansę ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Gratuluję pomysłu i dziękuję za podpowiedzi! To dla mnie zawsze było wielką niewiadomą jak się za te pompki wziąć.

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetna rada! Czemu nie wpadłam na to sama? :D Dzięki!

    Positive Attitude Towards Life

    OdpowiedzUsuń
  14. dziękuję
    Twoje rady przydadzą mi się na pewno
    dziś zrobiłam 15 sztuk
    ałaaaaa :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Moim zdaniem pompki to najlepsze ćwiczenia, jakie tylko człowiek może wykonywać. Można je wykonywać w domu, także wszystko super ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Właśnie dzisiaj postanowiłam zacząć przygotowywać swoje ciało do zrobienia normalnej pompki. Nigdy nie byłam w stanie tego zrobić niestety :/ Wprawdzie jestem dopiero na pierwszym etapie ale mam nadzieję, że niedługo zrobię chociaż jedną prawdziwą pompkę :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  17. przy ćwiczeniach domowych często dorzucam pompki, ale tylko te damskie ;) świetne animacje! pozdrawiam
    cholerna-bulimiczka.blog.pl

    OdpowiedzUsuń
  18. ojej jak ja nienawidze pompek moze to jest sposob jak dla mnie bym pokonala ten niesmak ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ej! To dobry pomysł, od dawna się przymierzam do pompek, ale nigdy mi nic nie wychodzi. Nie muszę robić męskich, na początek chcę chociaż pełne damskie :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Fajny poradnik do robienia pompek. Podsunę go mojej żonie :)
    Może się uda ją zmotywować :) :) :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Rewelacja! Właśnie czegoś takiego szukałam. Świetne te filmiki. Ja też podjęłam pompkowe wyzwanie :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...