wtorek, 4 czerwca 2013

Notowanie metodą Cornella

Sposób, w jaki zorganizowane są nasze notatki, ma bardzo istotne znaczenie w późniejszym procesie przyswajania wiedzy z ich pomocą. O mojej metodzie, którą praktykuję zdecydowanie najczęściej, mogliście przeczytać w TYM poście. Jednak ostatnio zaczęłam szukać nowych opcji dla urozmaicenia nauki i wpadłam na sposób autorstwa Waltera Pauka, który od razu wydał mi się bardzo interesujący.

NOTOWANIE METODĄ CORNELLA

Metoda ta powstałam w latach 50-tych w Stanach Zjednoczonych, a konkretnie na Uniwersytecie Cornell, którego pracownikiem był właśnie Walter Pauk. Wszystko opiera się na wyciąganiu słów kluczowych z głównej notatki.


Dzielimy kartkę na dwie części. Lewa, zawierająca słowa kluczowe, powinna być mniejsza (ok. 6 cm.) Prawa kolumna, w której będziemy zapisywać główną notatkę, to analogicznie pozostała część kartki. Kilka dolnych wierszy odgradzamy poziomą linią - w tym miejscu będą znajdowały się podsumowania.

Kolumna głównej części notatki 
Tu zapisujemy wszystko, co jest warte zapamiętania w formie pełnej treści,
czyli tworzymy zwykłą notatkę. Schematy, diagramy, wykresy, definicje, całe zdania...

Kolumna słów kluczowych
W tym miejscu wpisujemy krótkie pytania do tekstu głównej notatki, same hasła, daty, nazwiska itp,
które przy nauce mają nas pobudzić do przypomnienia sobie, co zapisaliśmy w głównej kolumnie.

Podsumowania
Nie powinny być dłuższe niż 2-3 zdania.
Krótko streszczamy, o czym jest notatka na tej danej stronie.

Schemat przykładowej notatki do pobrania.

11 komentarzy:

  1. bardzo przydatna notka. Szczególnie, że sesja za pasem. ;)
    Ja zawsze mam problem z tym, że tonę w stertach niepotrzebnych kartek.

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetnie, że o tym napisałaś.Jestem zawsze głodna tego typu pomysłów :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Wypróbuję podczas nauki do sesji :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ilu ludzi, tyle metod :)
    Pozdrawiam Paweł

    OdpowiedzUsuń
  5. metoda dość ciekawa, ale jestem zbyte leniwy żeby teraz przepisywać wszystkie swoje notatki i dzielić je na kolumny :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawy sposób, może spróbuję tak notować w przyszłym roku akademickim ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. A ja spróbuję tak notować podczas powtórek do sesji :)
    dobry pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Znalazłam cie na facebooku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jako fanpage (którego zresztą nie używam :P) czy mój prywatny profil :)?

      Usuń
  9. Naprawdę przydatny post, dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
  10. Dzięki ogromne za posta, bardzo przydatny! :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...