sobota, 25 maja 2013

Wypalamy mięśnie brzucha! Recenzje wypróbowanych przeze mnie zestawów ćwiczeń

Lato zbliża się do nas wielkimi krokami. Na pewno niejedna z nas marzy o ładnie prezentującym się w bikini brzuchu. Nieważne, czy naszym celem jest zarys mięśni czy spalenie oponki - bez odpowiednich ćwiczeń (i zdrowego odżywiania!) się nie obejdzie. Dzisiaj prezentuję wam kilka krótkich zestawów, które mogą pomóc w spełnianiu marzeń o pięknym brzuchu. Wszystkie z nich miałam okazję wypróbować i wierzcie mi, mogę je z czystym sercem polecić! :)
Przed każdym z poniższych zestawów należy wykonać rozgrzewkę. Pamiętajcie również o rozciąganiu zaraz po zakończeniu. Nie zniechęcajcie się, jeśli wasze mięśnie okażą się zbyt słabe, by dotrwać do końca treningu. Nie ma w tym nic złego! Mnie samej często zdarzają się takie sytuacje. Próbujcie wytrwać jak najdłużej, wykonać jak najwięcej powtórzeń danego ćwiczenia. Z każdym kolejnym treningiem, wasze mięśnie będą stawały się mocniejsze aż w końcu będziecie w stanie zaliczyć całość bez najmniejszego problemu, a być może stwierdzicie nawet, że dany zestaw jest już dla was zbyt prosty. 
Dla tej satysfakcji warto pracować! :)

Mel B - 10 minutowy trening brzucha
Moja zdecydowana faworytka! Uwielbiam ją za tą niesamowicie pozytywną energię i atmosferę, jaką stwarza podczas treningu. Ćwiczę i wcale nie czuję dyskomfortu mimo, że mięśnie pracują bardzo mocno. Całe te 10 minut jest przyjemnością i świetną zabawą właściwie głównie dzięki Mel. 
Ćwiczenia nie są skomplikowane, ale mimo to wyciskają z nas siódme poty. Kiedy wracam do tego zestawu po dłuższej przerwie, często brakuje mi tchu, a na następny dzień borykam się z zakwasami. W jakiś szalony sposób nawet to lubię. Wszystkie odbywają się na macie. Większość to po prostu przeróżne rodzaje brzuszków.
Do tego zestawu potrzebne będzie nam obciążenie. Kilogramowa hantelka wydaje się być idealna (jeśli chcemy, oczywiście, możemy wybrać cięższą!). Odpowiednia będzie również butelka z wodą czy gruba książka.

8 minute workout ABS
Ośmiominutowe treningi z tej serii są dosyć dobrze znane (oprócz abs mamy jeszcze buns, arms, legs i stretching). Pochodzą z 1994 roku. Prowadzi je napakowany facet w komicznych gatkach, co mnie osobiście rozbraja. Podoba mi się w tym filmiku licznik czasu i kropki symbolizujące, ile ćwiczeń już zaliczyliśmy, a ile jeszcze przed nami. Uważam, że jest to bardzo przydatne. 
Do tego treningu nie jest nam potrzebny żaden rekwizyt (ewentualnie mata). Uwaga! Mięśnie pracują bardzo zaangażowanie!

Rapid ABS workout
Bardzo przyjemny zestaw! Ćwiczenia są o wiele lżejsze niż te z dwóch powyższych, ale to nie znaczy, że nie odczujecie pracy mięśni. Dodatkowo brytyjski akcent prowadzącej jest jak miód na moje uszy (oczywiście, nie dla każdego musi być to zaletą).
Trening składa się z dwóch rund jednego cyklu ćwiczeń. Wszystko kończymy krótką sesją planków.

Crunchless Abs Workout
- Crunch Free Ab Workout Routine
Dużą zaletą treningów Fitness Blender jest brak podkładu muzycznego. Możemy załączyć swoją własną playlistę, przez którą będzie przebijał się głos instruktora dającego nam wskazówki, co do poprawnego wykonywania ćwiczeń.
Ten zestaw jest zdecydowanie najlżejszym z opisanych, dlatego polecam go szczególnie osobom początkującym. Wszystkie ćwiczenia wykonujemy na stojąco, co więcej (jak sam tytuł mówi) nie pojawia się żaden rodzaj brzuszków. Jest to dużym plusem zważywszy na to, że praktycznie każdy trening mięśni brzucha obfituje w te ćwiczenie.

--------------

Pamiętajcie jednak, że te ćwiczenia nie wystarczą, by spalić tłuszcz z brzucha. One pomogą wam wzmocnić i wymodelować mięśnie, jednak do pozbycia się oponki niezbędne jest dołączenie treningu cardio i przede wszystkim zdrowej diety.

Pierwszych efektów można spodziewać się już po dwóch tygodniach (przy 3-4 treningach na tydzień).

29 komentarzy:

  1. A właśnie niedawno zastanawiałam się gdzie się podziewasz :D A tu proszę jesteś i z jakże interesującym postem:)

    Dwa pierwsze filmiki również mam wypróbowane i mogę polecić,a z Fitness Blender wykonywałam trochę inny zestaw ale równie fajny:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajne te ćwiczenia. Zwłaszcza ta Brytyjka i ostatnie - bez tradycyjnych brzuszków(których nienawidzę) :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie chce byś niemiła, ale koleś 8min jest gatkach, nie gadkach ;)
    Też uwielbiam Mel B :D Jest taka energiczna, aż chce się ćwiczyć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze, że zauważyłaś! Literówka :) Już poprawiam.

      Usuń
  4. Hm, mam pewne pytanie...jeśli nie mam nadwagi, a moje bmi jest wręcz odrobinę zbyt małe, ale marzą mi się ładnie zarysowane mięśnie brzucha(nie chcę spadać z wagi, mogę nawet przybrać, byle by były to mięśnie)-czy wciąż potrzebuję najpierw spalić tłuszcz? Bo mimo wszystko zdaje mi się, że trochę go mam...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zarys mięśni pokazuje się przy niskim procencie body fat. Nie widzę Twojego brzucha, ale napisałaś, że wydaje Ci się, że trochę tłuszczyku masz. Wniosek jest prosty - jeśli on faktycznie tam jest, mięśnie się nie pokażą. Po prawej stronie są dwa zdjęcia mojego brzucha. Na tym ze stycznia mój brzuch jest pokryty ciągle za dużą warstwą tłuszczu, by mogły ujawnić się mięśnie. Możesz spróbować porównać do siebie i ocenić :) Spalanie tłuszczu wcale nie polega na traceniu wagi. Gdybym była w Twojej sytuacji, jadłabym zdrowo około 2 tysiące kalorii (a nawet więcej! w zależności od intensywności treningów) na dzień, starała się włączać do diety dużo białka i trenowała jak bestia :). Dzięki cardio wzmocni się Twoja kondycja i spali tłuszcz, a dzięki diecie pełnej wartościowych kalorii i białka oraz ćwiczeniom (takim jak te z powyższego posta) powstaną mięśnie. Efekt będzie taki, że wymiary się zmniejszą, mięśnie zarysują, ale waga albo się nie zmieni albo nawet wzrośnie.

      Musze też wspomnieć, że najlepszy sposób na budowanie i modelowanie mięśni to siłownia i treningi siłowe z obciążeniem, a sam proces jest bardzo czaso- i pracochłonny. Żeby mięśnie mogły powstać/urosnąć potrzebują dużo kalorii i białka - to najważniejsze.

      Usuń
  5. Pierwsze dwa treningi znam, a w szczególności Mel B bardzo lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  6. o, tego Rapida nie znałam :D

    OdpowiedzUsuń
  7. o, tego było mi trzeba! ten post właśnie trafił do moich zakładek :D

    OdpowiedzUsuń
  8. z mel b ćwiczę abs, ale muszę też dołączyć ten zestaw ćwiczeń na brzuch:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Trzeba by się za siebie zabrać... Ale jak tak nienawidzę ćwiczeń na mięśnie brzucha :(
    * A tak poza tym, nominowałam Cię do Liebster Blog Award

    OdpowiedzUsuń
  10. Moją faworytką jeżeli chodzi o mięśnie brzucha też jest zdecydowanie Mel B. jednak nie daję jeszcze rady robić całych 10 minut bez przerwy bp chyba mam za słabe mięśnie brzucha niestety. Jednak nie poddaje się :) Mel B. jest moim zdaniem też najlepsza jeżeli chodzi o zestaw na pośladki :)

    OdpowiedzUsuń
  11. O Mel B słyszałam dużo dobrego, muszę w końcu spróbować.
    A w kanale Fitness Blender się zakochałam, często z nim ćwiczę.

    OdpowiedzUsuń
  12. Od jutra będę mieć dwa tygodnie z Mel B - cały program :) brzuch obowiązkowo do każdego zestawu :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Moim faworytem też jest melB, a FitnesBlendera jakoś nie lubię nie wiem czemu, ale trzeba im przyznać, że mają dobre treningi :)reszta filmików do wypróbowania :)
    Jak po maturach ? :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Znam i trenują z mel b i panem w trykocie, bez namysłu dorzucam następne Twoje propozycje! Rzeźbienie mięśni to żmudny proces, a zwłaszcza "odkrywanie" ich spod otłuszonych fałd ;) Ale nic to! Damy radę!
    Obserwuję, pozdrawiam, i trzymam za Ciebie kciuki!

    OdpowiedzUsuń
  15. ABS kochammmmmmmmmmmmmmmmm ostatnio kocham miloscia nieograniczoną :)

    OdpowiedzUsuń
  16. nominowałam Cię do nagrody Liebster Blog, zajrzyj do mnie goodbyecm.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Uwielbiam ćwiczenia z Mel-B ale z chęcią spróbuję poleconych przez Ciebie. Zapraszam do http://nothingisimpossibletoamind.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Mel B jest super. Ten zestaw ćwiczeń jest niezwykle popularny, a jednocześnie niezbyt trudny. Myślę, że spodoba się każdemu.

    OdpowiedzUsuń
  19. Hej, mam prośbę, czy mogłabyś rozwiać moje wątpliwości? Chodzi o to, że nurtuje mnie pytanie i pewna obawa- czy ćwiczenia na brzuch powodują zanik talii? Szukałam odpowiedzi na to pytanie, niestety znalazłam różne opinie (tak samo jak w przypadku czy ćwiczyć brzuch codziennie). Jedni twierdzą, że nie inni, że tak. Jedni mówią, że jeśli się nie robi ćwiczeń na mięśnie skośne to wtedy powoduje utratę talii, a inni zupełnie odwrotne, że to właśnie ćwiczenia na mięśnie skośne brzucha powodują zanik talli. Chciałabym poznać Twoje zdanie, mam nadzieję, że mi pomożesz. (nie wiem czy to ważne, ale póki co ćwiczę 8minut, a w lipcu zaczynam tamilee webb na brzuch i hula-hop) ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że różnice zdań wynikają z tego, że po prostu każdy z nas jest indywidualnością i reaguje na dane czynniki inaczej. Mogę powiedzieć Ci, jak to jest ze mną. Otóż ćwiczenia na mięśnie skośne brzucha są jednymi z moich ulubionych. Włączam je do każdego treningu i nie wyobrażam sobie, żeby mogło być inaczej. Lubię hula-hop i od czasu do czasu chętnie z nim powiruję. Nigdy nie zdarzyło mi się, żeby moja talia przez to znikała. Fakt faktem były momenty, gdy robiła się mniej widoczna, ale nie zmieniała swoich wymiarów na większe (boczki się zmniejszały, więc to powodowało, że talia automatycznie wydawała się mniej wyraźna). Nie mam książkowej wiedzy, ale tak na swój rozum, to wydaje mi się, że dużo zależy też od diety. Jeśli jadłospis będzie wahał się w okolicach 1800 kalorii, nie ma szans, że mięśnie się rozbudują, a nie jestem pewna, czy samo modelowanie (które bez względu na jadłospis zawsze będzie miało miejsce, jeśli ćwiczymy) sprawi, że te mięśnie się napompują. Jedyne, co mogę doradzić, to obserwacja swojego organizmu :) Daj sobie szansę i zobacz, co będzie się działo. Jeśli zauważysz, że talia rośnie zamiast maleć, po prostu przerwij ćwiczenia :)

      Usuń
    2. Dziękuję Ci za odpowiedź i pozbawienie mnie obaw co do ćwiczeń, w takim razie nie będę ich przerywała ;)

      Usuń
  20. Mel trenuję nieustannie:) uwielbiam jej energię <3 też jest to mój numer jeden!

    OdpowiedzUsuń
  21. Cześć, mogłabyś mi dać jakąś radę na bolący kark w tragcie ćwiczeń brzucza np. z mel?
    <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli boli, to znaczy, że prawdopodobnie coś wykonujesz źle lub ten zestaw nie jest po prostu dla Ciebie :) Jest taki jeden patent - dociskaj język do podniebienia z całej siły podczas ćwiczeń. Jeśli to nie pomoże, przyjrzyj się czy aby na pewno dobrze wykonujesz każde z ćwiczeń (popracuj nad techniką). Jeśli okaże się, że wszystko jest ok, a Ty nadal będziesz odczuwać ból, radziłabym zrezygnować z tych ćwiczeń i poszukać innych :)

      Usuń
    2. Dziękuję za odpowiedź ;) Dzisiaj wypróbuje tę metodę. <3

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...