czwartek, 11 kwietnia 2013

Co ćwiczyć, by zobaczyć efekty?

Niektórzy ćwiczą, bo to kochają; uwielbiają ten niesamowity wybuch endorfin po treningu, to ich sposób na życie, pasja. Inni po to, by zrzucić zbędne kilogramy i poprawić wygląd sylwetki. Ja osobiście zaliczam się do obu tych grup. Aktywność fizyczna to moje źródło szczęścia i energii do życia, ale jednocześnie marzy mi się wypracowanie kaloryferka na brzuchu.

Nie jestem profesjonalnym trenerem osobistym i chciałabym, żebyście o tym pamiętały. Na razie jestem zwykłą amatorką. Kurs dopiero jest w moich planach. Wszystko, o czym piszę tu na blogu, pochodzi z mojego doświadczenia. To, co sprawdza się w moim przypadku, wcale nie musi być dobre dla każdego. Bardzo się cieszę, że często piszecie do mnie maile. Odpisuję na każdy z wielkim zaangażowaniem i jak najszybciej mogę. Chciałabym, żebyście jednak miały świadomość, że nie mam typowo książkowej wiedzy. Mam tylko swoje doświadczenie. 

Jednym z najczęściej pojawiających się pytań jest, co ćwiczyć, by zobaczyć efekty.
Moim zdaniem jest ono źle sformułowane i wcale nie piszę o tym, by kogoś pouczyć czy zwrócić uwagę. 
Sęk w tym, że pytanie powinno brzmieć JAK ćwiczyć, zamiast CO ćwiczyć.

Spędzamy całe godziny w internecie szukając planu treningowego, który przyniesie rezultaty. Prawda jest taka, że każda aktywność fizyczna jest opłacalna. Nie ma złych i dobrych treningów. Są tylko te dobre. Nie ma skutecznych i nieskutecznych ćwiczeń. Wszystkie są skuteczne. Różnią je tylko stopnie zaawansowania. Nieważne, czy wybierzemy Shauna T, Mel B, Jillian czy kogokolwiek innego. Jeśli będziemy ćwiczyć systematycznie (plus wprowadzimy zdrowe odżywianie, uwaga: niekoniecznie dietę odchudzającą), zobaczymy efekty. Kluczem jest s y s t e m a t y c z n o ś ć

Lubisz biegać? Biegaj!
Lubisz tańczyć? Tańcz!
Lubisz ćwiczyć z filmikami? Rób to!
Lubisz samodzielnie komponować sobie zestawy ćwiczeń? Droga wolna!
Nieważne, CO będziesz robić. Ważne, żebyś była w tym SYSTEMATYCZNA. 
Każdy trening prędzej czy później da rezultat. 

A więc jeszcze raz...
JAK ćwiczymy?
systematycznie!

12 komentarzy:

  1. Zgadzam sie z Tobą w 100%- systematycznosc!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. To najlepsza rada jaka tylko może być :D
    Skoro wszystko o czym piszesz oparte jest na twoim doświadczeniu -podziwiam :D
    Pozdro :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Święta prawda :) Często przed rozpoczęciem ćwiczeń powstrzymuje nas brak konkretnego programu, wytycznych, dobrego filmiku. A przecież każdy ruch jest lepszy od bezruchu. ;) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Prawda w 100% Ważne, by po prostu działać :)

    OdpowiedzUsuń
  5. nie ważne co ważne zeby systematycznie;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Trzeba po prostu ruszyć tyłek! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Generalnie teza, którą zawarłaś jest dobra, ale... nie zgadzam się, że treningi zawsze są dobre. Już pomijam kwestię źle wykonywanych ćwiczeń itd. jednak zbyt intensywnymi lub częstymi treningami możemy po prostu zajechać organizm, doprowadzić do tzw. przetrenowania. No i wiadomo - jest mnóstwo różnych planów treningowych dopasowanych w zależności od tego, co dzięki nim chcesz osiągnąć, ale nie oszukujmy się - robiąc wszystko na czuja też zaczniesz osiągać efekty, ale mniejsze niż gdybyś trenowała pod okiem fachowca :)
    Czemu nie da się zaprzeczyć - najważniejsza jest systematyczność :)

    OdpowiedzUsuń
  8. To prawda, systematyczność i ćwiczenie tego, co się lubi, są kluczem. Całkiem niedawno też o tym pisałam :)
    A najtrudniejszy jest pierwszy krok i wstanie po kilku latach z fotela ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Tego mi trzeba! właśnie systematyczności i nie zniechęcania się za szybko... ale silną wolę mam ciągle do poprawy ;)
    pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  10. Troszkę się mylisz, są złe i dobre treningi :) Niestety nie każdy kto uważa się za trenera/fitneskę potrafi dobrze wykonywać trening.
    Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To tylko moje subiektywne podejście do sprawy :) Według mnie każda aktywność wyjdzie na plus tak czy inaczej. Oczywiście, zdaję sobie sprawę z tego, że ćwiczenia wykonywane źle technicznie mogą zrobić nam krzywdę, ale to są już szczegóły. Ten post dotyczy bardzo ogólnych kwestii :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...