wtorek, 30 kwietnia 2013

Ankieta: strong or skinny? - podsumowanie i moja opinia

Przez ostatnie trzy dni na blogu toczyła się dyskusja w ramach ankiety: strong or skinny. Chciałam poznać wasze zdanie w kwestii wymarzonego wyglądu, celów, do których dążycie, itp.
Bardzo dziękuję każdej osobie, która poświęciła czas i napisała chociaż kilka słów od siebie. 

Jak się okazuje, większość z was wybiera jednak typ skinny mimo, że zwolenniczek wersji strong też nie brakuje! Przewaga skinny jest tak naprawdę niewielka. Cieszy mnie to, że zwracacie uwagę nie tylko na sam wygląd, ale i na zdrowie i kondycję. To bardzo ważne. Wybór skinny zazwyczaj tłumaczony był, faktem, że szczupłe ciało to kwintesencja kobiecości. Natomiast uzasadnienie Karoliny ("Kobieta silna fizycznie jest również silna psychicznie") najlepiej obrazuje, czym kierowały się zwolenniczki strong.


Spośród wszystkich komentarzy najbardziej spodobał mi się ten autorstwa Szyszki, która telepatycznie dosłownie spisała moje myśli ;). Podpisuję się pod jej słowami rękami i nogami!

Szyszka: "Chyba jednak skinny, bardzo ciężko u mnie o jakieś rozbudowane, widoczne mięśnie-a bardzo lubię moją sylwetkę:) Najfajniejszy typ według mnie? Niepozorna, szczupła kobietka na szpilkach, która z uśmiechem na buzi potrafi pokonać swojego kolegę na ręke:)"

Na wyróżnienie zasługuje również komentarz Maggie, która ujęła mnie swoją postawą godną podziwu i uznania, co więcej - myślę, że wszyscy powinniśmy brać z niej przykład!

Maggie: "Żadna z dwóch przez Ciebie pokazanych nie jest moim ideałem. W sumie nie mam takiego wzorca, do którego dążę. Ćwiczę i zdrowo się odżywiam, bo tego chcę i stało się to moim stylem życia. A to, jakie ciało będzie konsekwencją tych dwóch składników, nie jest ważne, każdy "efekt uboczny" przyjmę na klatę :D
A jeśli chodzi o motywację, to pierwsza dziewczyna nigdy nią dla mnie nie będzie, druga już prędzej ;)
"


Szczerze mówiąc spodziewałam się, że wśród nas jest zdecydowanie więcej zwolenniczek kobiecych bicepsów i wyrzeźbionych sześciopaków. W końcu jesteśmy społecznością fit, tak? Nie znaczy to jednak, że jestem rozczarowana wynikami ankiety. Muszę się wam przyznać, że ja też mimo wszystko opowiedziałabym się po stronie skinny. Żelazna kondycja, kaloryferek na brzuchu, ładny zarys mięśni... owszem! Ale w wersji mini ;). Według mnie kobieta powinna być silna (co wiąże się z pewnego rodzaju niezależnością), ale jednocześnie szczupła (zgadzam się z wcześniej przytoczonym stwierdzeniem o kwintesencji kobiecości).

17 komentarzy:

  1. Kochana bo my jesteśmy przede wszystkim społeczeństwem healthy i myślę, że o to chodzi:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Trzeba też rozróżnić dwa punkty widzenia na figurę "skinny". Przez ponad rok bacznie obserwowałam "społeczność pro-ana", ponieważ sama borykałam się z zaburzeniami odżywiania w dość zaawansowanym stadium. I dla takich osób "skinny" znaczy wychudzone, niezdrowe ciało. Zdjęcie "skinny" z poprzedniej notki przedstawia wręcz przeciwnie, bardzo atrakcyjną kobitkę ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wiesz co, wcale nie zdziwił mnie wynik tej ankiety. Przykro mi, kiedy jestes na siłowni i nie mam tam żadnych koleżanek... Wczoraj nawet wrzuciłam na fb filmik Rafała z Branfitness o ćwiczeniach silowych kobiet, z nadzieja ze przybędzie dziewczyn- niestety....

    OdpowiedzUsuń
  4. "Najfajniejszy typ według mnie? Niepozorna, szczupła kobietka na szpilkach, która z uśmiechem na buzi potrafi pokonać swojego kolegę na ręke"


    super ! podoba mi sie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zgadzam się w 100%. Uważam, że kobieta powinna być zgrabna i kobieca, nie umięśniona jak facet, ale powinna mieć krzepę :).

    OdpowiedzUsuń
  6. O rety, dziękuję Ci bardzo za wyróżnienie! :)
    Ja w sumie nie jestem zdziwiona wynikiem ankiety, wiele z nas chciałoby być drobnymi kobietkami, jednak słowa Karoliny najbardziej do mnie przemawiają ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam do Ciebie pytanie. Jadę na tydzień do Francji, będę jechać cały dzień w autobusie. Jakie zabrać ze sobą zdrowe przekąski ? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że owoce są zawsze dobrym rozwiązaniem. Wafle ryżowe (choć osobiście zaliczyłabym je do średnio zdrowych produktów). U mnie ostatnio w podobnej sytuacji sprawdziły się pełnoziarniste tosty z warzywami. Może tzw. nocna owsianka ze słoika?

      Usuń
  8. Najlepsza opcja to "fit" bo łączy jedno i drugie ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja się pod Twoją opinią podpisuję nogi i rękami. :]
    Sama nie przepadam za sześciopakami itd., ale delikatny zarys mięśni jest wg mnie OK. Wygląda się wtedy zdrowo. Pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
  10. ja niestety mam spaczenie po fascynacji pro-ana i podoba mi się raczej typ skinny.

    OdpowiedzUsuń
  11. Też uważam, że ważne jest połączenie. Osobiście baaardzo nie lubię widoku umięśnionych ramion i bicepsów u kobiet. Uważam, że kobieta powinna uwydatniać jak najwięcej atutów odróżniających ją od mężczyzn, aby stawała się zagadkowa, piękna i dla nich pociągająca. Najbardziej podoba mi się widok dziewczyn, które mają gęste mięśnie - mało wydatne, ale silne i chyba do tego mam zamiar dążyć :)

    Przy okazji zapraszam na swój blog Positive Attitude Towards Life

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie lubię umięśnionych kobiet, nie za szczupła, ma być w sam raz. Różne są gusta i guściki;)

    OdpowiedzUsuń
  13. dobre podsumowanie:) kwintesencja tego o co chodzi:) bo najważniejsze czuć się dobrze we własnej skórze:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Haha zgadłaś, to ja :D niemawina.blogspot.com to mój blog. Forum jednak nie pamiętam, chociaż teoretycznie kojarzę nazwę. Ciebie niestety również nie pamiętam :( To musiało być wieki temu... Miło, że ktoś kojarzy mojego opuszczonego bloga :D a jeszcze pół roku temu normalnie go prowadziłam ;p

    OdpowiedzUsuń
  15. Moim zdaniem i tak lekko przesadzacie z tymi umięśnionymi kobietami bo przecież o niej też tak można powiedzieć http://2.bp.blogspot.com/_4IqAMwAGn1w/TB-cBklqguI/AAAAAAAAWzs/sQsOzWJ8VbU/s1600/muscle_woman.jpg , a jest przerażająca. A np. ta kobieta tutaj http://www.google.pl/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&docid=1UxUw57QqOi2tM&tbnid=2nKLJTjCb_8HaM:&ved=&url=http%3A%2F%2Fwww.tumblr.com%2Ftagged%2Fpauline%2520nordin%3Flanguage%3Dpl_PL&ei=t3KIUfvQBqKk0QX33IHYCg&bvm=bv.45960087,d.ZWU&psig=AFQjCNH-LZXDyriJen1xzfP_Llmuehc3pQ&ust=1367983082728402 jest umięśniona ale bardzo ładnie się prezentuje. Także w umięśnieniu też są typy strong and skinny :) Sorry za długie linki do zdjęć Pań :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Moim zdaniem, najlepsze jest połączenie obu stron w odpowiedniej proporcji. Osobiście nie lubię przesady w żadną stronę. :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...