środa, 20 marca 2013

Propozycje treningów na wszystkie partie ciała dla początkujących

Zgodnie z obietnicą, prezentuję wam dzisiaj moje propozycje treningów dla początkujących. Ćwiczenia, które wchodzą w ich skład nie należą do trudnych, jednak musicie liczyć się z tym, że trochę pracy was mimo wszystko czeka, bo właśnie o to chodzi! Nie zobaczycie efektów, jeśli się nie zmęczycie chociaż odrobinę ;). Oczywiście, wszystko należy wykonywać w swoim własnym tempie z intensywnością na jaką pozwala wam wasza aktualna kondycja. Z czasem będzie tylko lepiej i lepiej. Grunt to się nie zniechęcić i być systematycznym! 

Denise Austin: Fat-Blasting Cardio Walking Workout 

15 minutowy cardio trening, czyli ogólnie rzecz ujmując - spalacz tłuszczu, gdzie głównym elementem jest po prostu maszerowanie. Jest on jednak tak skonstruowany i dodatkowo wzbogacony o wstawki z udziałem ramion, że raczej nie powinniśmy się nudzić. Można powiedzieć, że to bardziej energiczna wersja spaceru ;). Na początek przygody z treningami w sam! Denerwować może sztuczny aż do bólu uśmiech prowadzącej, jak i jej towarzyszek (szczególnie dziewczyna w fioletowym t-shirtcie rozbraja system), ale tak naprawdę odrzucanie tego treningu tylko z tego powodu byłoby zwykłą wymówką  ;).

Sleek and Sexy Arms for Beginners | Pilates Bootcamp With Cassey Ho

Cassey mimo swojego specyficznego usposobienia, prezentuje całkiem interesujące zestawy ćwiczeń na różne partie ciała i właśnie dlatego uważam, że warto dać jej szansę. Powyżej około 10 minutowy trening ramion. Ćwiczenia nie są skomplikowane i technicznie z całą pewnością nie sprawią trudności żadnemu początkującemu. Jednak niech was to nie zwiedzie! Możecie być pewni, że poczujecie, jak wasze mięśnie pracują.

Jillian Michaels: Standing Abs Workout

Powyższy filmik trwa tylko dwie minuty i to NIE jest cały trening! Jillian prezentuje tylko ćwiczenia, które wchodzą w skład tego zestawu (piszę o tym dlatego, że na pewno są też takie osoby, które po prostu nie znają angielskiego i nie rozumieją, o czym jest tam mowa).

Jak się okazuje, dobry trening mięśni brzucha nie musi odbywać się na macie do ćwiczeń (osobiście bardzo nie lubię tych "podłogowych" ćwiczeń). Brzuch możemy ćwiczyć również na stojąco i właśnie taki zestaw proponuje nam Jillian: wszystkie ćwiczenia powtarzamy 20 razy na każdą stronę, 3 serie, z czego ostatnie (high knees) wykonujemy przez 30 sekund, ale oczywiście też w 3 seriach.

Leg Slimming Pilates Butt and Thigh Workout by FitnessBlender

Na koniec około 18 minutowy trening mięśni nóg i pośladków. Przyjemne i przede wszystkim efektowne ćwiczenia połączone w jeden zestaw przez Fintess Blender. Czas trwania tego treningu może zniechęcać początkujących, ale wierzcie mi na słowo - warto się zmobilizować.

Na ogół wiadomo, że powinno ćwiczyć się przynajmniej 3 razy w tygodniu po około 30 minut, by zachować zdrowie i ogólną sprawność, dlatego moja propozycja dla początkujących to połączenie w pary powyższych treningów w taki sposób, by jedną częścią zawsze był walking (pierwszy filmik) plus odpowiednio jeden z pozostałych. To da nam trzy różne treningi i tym samym plan na cały tydzień.

12 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawy post, o wszystkich oprócz tego 3 nie słyszałam:D

    OdpowiedzUsuń
  2. super propozycje!

    Pozdrawiam,
    Fit
    ______________________
    www.fashionbyfit.blogspot.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. Cassey ostatnio uwielbiam i ćwiczę tylko z nią - nie wiem, jak kiedyś mogła mnie irytować.
    Natomiast zupełnie nie mogę przyzwyczaić się do Denise Austin i jej amerykańskiego uśmiechu :P Próbowałam z nią kiedyś ćwiczyć... ale jej osobowość jest dla mnie tak irytująca, że szybko dałam sobie spokój :)

    OdpowiedzUsuń
  4. fajne to cwiczonka z Jillian;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetne ćwiczonka! Muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja osobom początkującym z ręką na sercu polecam Jillian Michaels, bo jej treningi są przeważnie podzielone na kilka stopni trudności i dzięki temu można sobie świetnie poprawić kondycję :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Kocham się w Jillian od dawna, ale o tym treningu nie słyszałam! - na razie na chomiku nie mogę go wyszukać, ale nie dam za wygraną :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dzięki za ten post :) Ja też wręcz nie cierpię ćwiczeń "podłogowych" ;) Pzdr, Paulina

    OdpowiedzUsuń
  9. zostałaś nominowana do 'Liebster Blog Award' :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Z tego co widzę ktoś już mnie uprzedził, ale ja także nominowałem Cię do Liebster Awards ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Czy dodasz niedlugo nowe zdjecia do fotoprogres?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najnowsze zdjęcia progresowe znajdują się po prawej stronie bloga. no, ale bądź co bądź jest to tylko brzuch. Mogę pomysleć o ogólnych nowych zdjęciach w przyszłości :) czemu nie. ale nic nie obiecuję.

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...