piątek, 15 lutego 2013

Motywacja na najwyższym poziomie: tablica korkowa

Motywacja to najważniejszy czynnik właściwie w każdej kwestii. Nieważne czy chodzi o samorozwój, aktywność fizyczną, czy cokolwiek innego - motywacja jest po prostu wszystkim, czego nam potrzeba, by zdobywać kolejne cele! Dla osoby zmotywowanej nie są straszne przeciwności losu, ani brak czasu. Dlatego tak istotne jest pielęgnowanie jej każdym możliwym sposobem, tak by jej poziom nigdy nie spadał.

Na przestrzeni kilkunastu miesięcy udało mi się wypracować parę sposobów. Zostały one odkryte metodą prób i błędów, no i dzięki wytrwałym poszukiwaniom (podobnie jak SCHEMAT NAUKI). Znów wszystko wkręci się wokół poznania samego siebie i zdecydowania, co jest najlepszą dla nas opcją. Jedną z moich ulubionych jest tablica korkowa.

Kliknij, by powiększyć (lepsza jakość).

Tablica korkowa to wydatek rzędu 10 -20 zł, a więc jest dostępna właściwie dla każdego. Oprócz kopa motywacyjnego daje również sporo frajdy i jest okazją do rozwijania kreatywności.




Na mojej tablicy znajduje się prawie wszystko, co działa na mnie motywująco. Prawie, bo moich motywatorów jest znacznie za dużo, by dało się je wszystkie tam pomieścić. Najważniejsze z nich zaznaczyłam na powyższym grafie. Jak widać, zdecydowanie królują cytaty : ).

Czasem umieszczam tam tabelki ze słówkami, których uczę się przy okazji mimowolnego spoglądania, co jakiś czas na tablicę.

15 komentarzy:

  1. Świetnie wygląda ta tablica,ale mnie takie rzeczy rozpraszają. Wolę mieć obok siebie jak najmniej rzeczy, inaczej zamiast się uczyć, czytałabym tę tablicę non stop :D


    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. świetny pomysł - pięknie się prezentuje! wystarczy spojrzeć i od razu chce się coś robić :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Potwierdzam, tablica korkowa to świetny motywator! Osobiście, swoją uwielbiam <3

    OdpowiedzUsuń
  4. im dłużej Cię czytam tym coraz bardziej przypominasz mi mnie. Ja również mam zamiar w przyszłym roku zdawać maturę jeszcze raz (chce zdać kilka przedmiotów więcej- podstawa zdana w ubiegłym roku). Obie uznajemy hasło "celuj w księżyc"- wyznaje tą zasadę od zawsze i trzymam się jej ZAWSZE :) (chodź niektórzy interpetują to jako lot z motyką :D:D) jak i Ty chce zostać położną lub pielęgniarką. Natomiast ja swojej daleszej edukacji i późniejszego rozwoju zawodowego nie planuje w Polsce. Obecnie mieszkam w Londynie, w UK zostane na studia a dalej będę celować w Australię. Mam nadzieje, że spełnią się i Twoje i moje marzenia. Trzymam kciuki! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sav chcesz być położna? :-) J.

      Usuń
    2. Rozważałam tę opcję, ale ostatecznie ją odrzuciłam :)

      Usuń
  5. moją motywacją jest flaga Singapuru nad biurkiem bo tam chce wyjechać za 2 lata :) ciekawe czy mi się uda :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Tablica --> świetny pomysł.
    Co do kreatywności również uważam, że nadaje się do tego w 100% :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetnie sobie to wszystko obmyśliłaś :) Wygląda naprawdę motywująco!

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajny pomysł i bardzo estetyczne wykonanie :) Ale nie wiem, czy taka tablica nie rozpraszałaby mnie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Juz dawno chciałam zrobić taką tablicę motywacyjną. Myślałam tez o pulpicie, jednak wczoraj przeczytałam Twój post i do dzieła. Co prawda użyłam listka styropianu, który 'obiłam' kartkami papieru. Jednak zanim to zrobiłam przeczytałam całego bloga :) (Jest super !) I połowę mojej styropianowej tablicy przeznaczyłam na "To do".

    Chciałam się spytać Ciebie o opinię ksiązki 'Hiszpański' wyd. REA. Co o niej myślisz ? Warto ją mieć ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przydatna. Bardzo fajna opcja do szybkich powtórek i poszerzania słownictwa, ale nie sprawdzi się jako jedyne źródło nauki. No chyba, że interesują Cię tylko słówka :) Gramatykę z tą książką można tylko utrwalać (a nawet nie do końca, bo chyba nie ma wszystkich zagadnień).

      Usuń
  10. Świetna ta tablica! Mam podobną :) Baaaardzo mnie motywuje:)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Fantastyczna ta tablica! Muszę wreszcie w podobny sposób zagospodarować własną! :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Przegenialna ta tablica :D Ja tablicy nie posiadam, ale mam zamiar zagospodarować drzwi od szafy ;) Dzięki za inspirację :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...