wtorek, 9 października 2012

Mój sposób: organizacja w kratkę

Dobra organizacja to jeden z kluczy do sukcesu, dlatego nieustannie staram się dążyć do perfekcji w tej dziedzinie. Dziś chciałabym podzielić się z wami moim nowym sposobem, który z dniem dzisiejszym wchodzi w fazę testów. Czy będzie skuteczny? Się okaże. 


Kliknij, by powiększyć.

*Poniedziałek jest skreślony, ponieważ pomysł powstał i wszedł w życie dopiero dzisiaj. Nie chciałam marnować czasu i czekać do kolejnego poniedziałku. 

System tygodniowy. Wybrałam siedem aspektów, które są w tym momencie dla mnie najważniejsze. Ich obecność na liście dziennych obowiązków jest wręcz niezbędna. Biologia i matematyka w ramach przygotowania do matury, angielski i hiszpański - jako rozwój umiejętności (no i poniekąd matura, jeśli chodzi o angielski).

Jak to działa? Niezakreślona kratka oznacza, że za mało czasu poświęciłam na daną dziedzinę albo nie poświęciłam go wcale.

Plusy? Na koniec tygodnia widzę czarno na białym, jak pracowałam przez ostatnie siedem dni, co zostało zaniedbane i co wypadałoby poprawić w kolejnym tygodniu. Przy okazji taki system jest motywacją, by w ogóle zabrać się do pracy :)

21 komentarzy:

  1. Ten sposób stosuję już od kilku miesięcy i na mnie działa rewelacyjnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ooo, cieszę się, że zainspirowałam Cię :) Powodzenia Ci życzę z nowym systemem, trzymam mocno kciuki!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ooo...ciekawe. To nie dość, że pozwala się skupić na rzeczach dla nas ważnych, to jeszcze pilnuje systematyczności. Dodatkowo dla mnie byłby to sygnał, że skoro nie poświęciłam czasu przykładowo na jakiś język, to może to nie jest dla mnie tak ważne jak mi się początkowo wydawało.

    OdpowiedzUsuń
  4. hmm chyba spróbuję zastosować :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak ładnie u Ciebei to wygląda? U mnie jedynie zakreślanie krzyżykiem :-)
    Stosuję to tylko w multiplanerze do kontrolowania zdrowych posiłków, picia odpowiedniej ilości wody, spożywania warzyw.

    Muszę pomyśleć czy nie wprowadzić takiego reżimu jeśli chodzi o książki, bo ćwiczenia i nauka języków już weszła mi w nawyk :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Też to stosuję. Ale nie ograniczyłem się do 7 aspektów.
    Bardzo ładnie to zrobiłaś :) Ja zaznaczam wykonane zadanie tylko zwykłym krzyżykiem.

    OdpowiedzUsuń
  7. ale świetnie to wygląda! Muszę spróbować :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Fakt, kartka wygląda przepięknie! ja też myśle nad sposobem zapisywania moich "małych kroków", wcześniej korzystałam z komputera, ale patrząc na Twoje dzieło mam ochote zakupić kilka kolorowych mazaków!

    OdpowiedzUsuń
  9. Savi jak zwykle niezawodnie inspirująca!

    OdpowiedzUsuń
  10. Także zastanawiałem, się czy zapisywać gdzieś swoje postępy. Wtedy bym wiedział, że jestem do czegoś zobowiązany i musiałbym dane rzeczy wykonać. Bardzo ciekawy pomysł.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  11. Robiłam to kiedyś, ale w inny sposób. Po prostu pisałam sobie w słupku po prawej obowiązki a obok plus lub minus. Tutaj się zamalowuje kratki. Na mnie to działało, ale do pewnego momentu. ;P

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetny pomysł, znam metodę krateczkową, ale trochę inną ;) I na prawdę takie coś motywuje jeszcze bardziej, bo ambitni chcą mieć zawsze zakolorowaną kratkę:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja zapisuje wszystko w kalendazru :) Ale sietnie to wymyslilas

    OdpowiedzUsuń
  14. Też będę musiała sobie zrobić coś takiego :)
    Motywacji nigdy za wiele.

    OdpowiedzUsuń
  15. Fajny pomysł. Można zobaczyć nad czym jeszcze można popracować.

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetny pomysł. Mam nadzieję, że się nie obrazisz, jeśli też zacznę go używać ;) Tyle tylko, że ja zamiast hiszpańskiego będę miała francuski, a zamiast biologii geografię.

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo dobry sposób. Najważniejsze, że jest przejrzysty i mało skomplikowany.

    OdpowiedzUsuń
  18. No i w końcu znalazłam "złotą" radę jak dobrze zorganizować swój czas i przygotować się do matury na 100%. Nie raz próbowałam robić takie tabelki, spisywałam co każdego dnia muszę zrobić. Już wiem, gdzie robiłam błąd;) i już lecę robić podobny plan;) również znajdzie się w nim biologia<3,
    Ps. Jesteś bardzo mądrą osobą i widać , że masz poukładane w głowie, nie tak jak większość ludzi w tym wieku;) czekam na następne posty! pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  19. świetny pomysł i bardzo pomaga w organizacji czasu

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...