niedziela, 9 września 2012

Busuu.com, czyli moje nowe, językowe odkrycie

Dwa dni temu, buszując po blogach o samorealizacji i rozwoju, zupełnie przypadkiem wpadłam na posta polecającego pewną stronę, o której nigdy wcześniej nie słyszałam.

Wygląd profilu zaraz po założeniu konta.

Busuu.com to portal poświęcony językom obcym. Zakochałam się w nim niemal od pierwszego wejrzenia i od razu założyłam swoje konto - oczywiście rejestracja odbywa się bezpłatnie!

Na początku zostaje zaoferowany nam test sprawdzający poziom naszego zaawansowania językowego (z którego możemy, ale nie musimy korzystać). Na jego podstawie określany jest poziom trudności lekcji, od którego zaczynamy naukę z Busuu. Wybieramy języki, których chcemy się uczyć i...po prostu zaczynamy przygodę! 

Jest możliwość wykupienia konta premium, które daje nam więcej możliwości, ale jeśli mam być szczera - jest to zupełnie niepotrzebne. I bez opcji premium Busuu daje nam mnóstwo materiałów do nauki i można wycisnąć z tego portalu naprawdę wiele.

Lekcje składają się z wszystkich najważniejszych aspektów, które są potrzebne do opanowania danego języka: słownictwo, czytanie, pisanie, wymowa, rozmowa. Na koniec każdej z lekcji jest test utrwalająco-sprawdzający nasze postępy. 

16 komentarzy:

  1. Kochana, ja nienawidziłam niemieckiego przez całe gimnazjum i liceum. Na studiach sytuacja się zmieniła, spotkałam naprawdę świetnych nauczycieli, którzy zarazili mnie miłością do tego języka i w ciągu niecałych dwóch lat nauczyli całkiem sprawnie się nim posługiwać. To naprawdę fajny język :) A stronka wydaje się być bardzo ciekawa, jak będę miała więcej wolnego czasu, na pewno ja ograne, bo planuję zacząć uczyć się jakiegoś nowego języka :]

    OdpowiedzUsuń
  2. Porgal busuu odkryłem jakiś rok temu. Na początku także uważałem to za wielki hit, gdyż nigdy wcześniej nie miałem styczności z takiego typu stronami. Później mi się to niestety znudziło. Teraz wykorzystuję tę stronę tylko do rozmawiania na czacie z obcokrajowcami ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie słyszałam o tej stronie, ale na pewno za chwilkę sprawdzę ocb ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jest i busuu i livemocha od dawna ;) Mój ukochany uczy się tam polskiego :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Akurat o busuu pisałam kiedyś u siebie na blogu ;) Na początku całkiem wysoko stawiałam ten portal, ale od kiedy poznałam kilka innych nie zadowala mnie już. Zero gramatyki, same słówka, które nie zawsze są dobrze dobrane, ale na początek, żeby się troszkę osłuchać, albo w celu powtórki nada się idealnie ;)
    Powodzenia w nauce z platformą ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale świetne!!! Boże kobieto! Jak dobrze, że o tym napisałaś! Właśnie przymierzam się do porządnej nauki angielskiego i może wznowię naukę japońskiego! A może jeszcze innego...? Kto to tam wie... ale serio- dzięki za ten post. Na pewno założę sobie tam konto. :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Z pewnoscia wyprobuje :) Uwielbiam takie posty :)

    OdpowiedzUsuń
  8. ciekawe:) muszę sprawdzić :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Z podobnych portali polecam Ci www.memrise.com . Nie ma tam co prawda gramatyki, ale jest bardzo dużo słownictwa, zakres języków też jest spory. Słówka są zapamiętywane jako kwiatki, które trzeba podlewać przez powtórki ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki wielkie! na pewno skorzystam! :)

      Usuń
  10. jeżeli szukasz wolontariatu to polecam projekt https://www.szlachetnapaczka.pl/ . Sama biorę w tym udział i wydaje mi się, że jest to bardzo dobra alternatywa spełniania się w pomaganiu:) Może akurat w Twoim regionie poszukują jeszcze wolontariuszy... Pozdrawiam i życzę powodzenia! ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Od jakiegoś czasu korzystam z Bussu i na pewno nie opłaca się wykupować konta premium. Po zarejestrowaniu się jest tydzień na wypróbowanie i uważam, że się nie opłaca. Konto premium daje nam dostęp do gramatyki, jednak nie jest ona tłumaczona, a jest to jedynie nauka na pamięć zdań (i o ile jesteśmy na tyle inteligentni dopatrzenia się w nich jakiejś reguły). Z czystym sumieniem mogę go jednak polecić do nauki słownictwa i pisania. Napisane tam notki wrzucam dodatkowo na http://lang-8.com/ Moim zdaniem serwis nie nadaje się do nauki języka od podstaw, ale jako przypomnienie i poszerzenie słownictwa jak najbardziej się sprawdza :)

    Powodzenia w nauce języka :D

    OdpowiedzUsuń
  12. i jest to całkiem darmowy portal? po rejestracji nie ponosi się żadnych opłat za korzystanie z portalu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. żadnych kosztów. No... chyba, że zdecydujesz się wykupić opcję premium, ale to już zależy tylko i wyłącznie od Ciebie :)

      Usuń
  13. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  14. mam busuu od jakiegoś czasu ale jeszcze nic tam nie zrobiłam, żałuję, że nie ma tam norweskiego :(

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...