niedziela, 12 sierpnia 2012

Technika pomodoro - najprostsza metoda zarządzania czasem

Pomodoro to - jak nie trudno się domyślić - "pomidor" w języku włoskim, ale i przy okazji nazwa jednej z najbardziej efektownych technik organizacji czasu. Bardzo przydatny wynalazek dla osób, które mają problemy ze skoncentrowaniem się na jednej czynności przez dłuższą chwilę.

Ale o co w tym tak naprawdę chodzi? Jedyne, czego potrzebujemy to minutnik, stoper lub po prostu zwykły zegarek i... listę zadań do wykonania.



1. Ustaw czasomierz na 25 minut
25 minut, ponieważ tyle trwa jedno Pomodoro. Przedział czasowy na zrealizowanie zdania w całości lub w części. Nie musimy się śpieszyć, ścigać z czasem. Chodzi tylko o nieprzerwaną pracę.

2. Pracuj nad zadaniem przez całe Pomodoro
Pracuj nad wykonaniem zadania do czasu, aż zadzwoni czasomierz. Nie przerywaj sobie i nie pozwól, żeby ktoś inny Ci przerwał. To tylko 25 minut. Czasomierz powinien być tak ustawiony, żebyś widział ile czasu pozostało do końca Pomodoro.

3. Zrób sobie 5-cio minutową przerwę
Po upływie jednego Pomodoro zrób sobie obowiązkową przerwę. Jest to kluczowy fragment. Jeśli przerwa zostanie pominięta, technika może nie zdać egzaminu; wydajność naszej pracy spadnie, a koncentracja będzie trudniejsza do okiełznania.  


I to wszystko! Cała tajemnica. Wystarczy w kółko powtarzać te trzy punkty. Osobiście wypróbowałam dziś tę metodę i mogę z czystym sercem potwierdzić jej skuteczność. Byłam wręcz w szoku! Z moją koncentracją jest na tyle krucho, że po 5 minutach zaczynam myśleć już o czymś zupełnie innym, a tu niespodzianka! Całe pomodoro grzecznie przepracowane nad jednym zadaniem i to z całkiem zadowalającym rezultatem. 

7 komentarzy:

  1. Muszę jutro spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też muszę to koniecznie wypróbować;) Zobaczymy, może się uda:P

    OdpowiedzUsuń
  3. śmieszne, bo na pomidory mówiłam pomodoro jak miałam 3 latka xd
    cóż. chyba wypróbuje :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Chodzi o to, że człowiek jest w stanie się skupić przez 25 minut na jednej rzeczy? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. takie jest właśnie zadanie :) 25 minut tylko i wyłącznie dla jednej rzeczy.

      Usuń
  5. Spróbowałam i działa cuda :)
    Bardzo podoba mi się idea bloga i będę tu częstym gościem. Z niecierpliwością czekam na kolejne wpisy i tego typu ciekawostki :)

    Pozdrawiam
    a

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja spróbowaałąm pomodoro i dzieki Tobie pokonalam siebie, yo naprawde dziala ! Skupilam sie na calym swoim zadaniu, i czuje jak mnie bola miesnie juz :) napraawde potrzebowalam motywacji i ja mam ! Huura :) A i wlasnie mogla bys mi powiedziec co trzeba zrobic by dostac sie do grupy Blogowa grupa samorozwoju? bardzo mi na tym zalezy bo chce razem z Wami sie rozwijac

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...